הגישה הנרטיבית מדגישה את הצורך לשוחח עם ילדים באופן הקרוב לעולמם ולחוויותיהם, ולשלב בשיחות הטיפוליות סקרנות, חוש הומור, משחקיות, מוסיקה ויצירתיות.
המשתתפים בקורס ילמדו את הרעיונות התיאורטיים של הגישה הנרטיבית לגבי עבודה עם ילדים ומשפחותיהם, וירכשו מיומנויות נרטיביות לעבודה עם ילדים: החצנת הבעיה, איתור רגעי קסם, שאלת שאלות נרטיביות, הת-חברות, טקסי הגדרה, שימוש במסמכים, דרכים משחקיות. בנוסף, המשתתפים ילמדו דרכים נרטיביות ליצירת שיתוף פעולה עם הילד, המערכת החינוכית שלו ומשפחתו מול הבעיה, וכיצד לבנות סיפור מועדף.
יודגשו דרכי עבודה נרטיביות - כולל שיחות מחצינות, שימוש בגישות משחקיות, בניית פיגומים בשיחות, כתיבת מכתבים ותעודות - שעיקרן הרחבת תפיסת הזהות של ילדים באופן שיאפשר להם עושר תגובות ומגוון רחב של התמודדויות.
הקורס כולל: הרצאות, תרגילים חווייתיים, צפייה בקטעי וידיאו טיפוליים (לרבות של מייקל וייט ודייויד אפסטון, אבות הגישה) ודיונים. המשתתפים יקבלו חלק מחומר הקריאה המומלץ בתרגום לעברית.
הקורס יועבר ע"י חברי צוות מכון ברקאי, אשר שותפים להתפתחות הגישה הנרטיבית מראשיתה, מלמדים את הגישה באוניברסיטאות ומכונים בארץ ובחו"ל ומרצים בנושא בכנסים מקצועיים.
הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתחום הטיפולי העובדים עם משפחות וילדיהם, ועם ילדים במסגרות חינוכיות וטיפוליות: מטפלים משפחתיים, עו"סים, פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מטפלים בהבעה ויצירה ומקצועות פרה-רפואיים.
הקורס מוכר ע"י האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי וע"י קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים לשבתון.
הקורס מורכב מ-5 מפגשים בימי שלישי בין 15:00 ל-19:15 מה-21/5 עד 18/6 (28 שעות אקדמיות).