טיפול זוגי ומשפחתי
במחיר מופחת
 
"האדם אינו הבעיה
הבעיה היא הבעיה"
 
לימודי טיפול זוגי ומשפחתי
להסמכה כמטפלת וכמדריכה.
ההרשמה - כעת
 
לימודי טיפול נרטיבי
ההרשמה - כעת
 
לימודים בתל אביב, באר שבע
ומנשה (בין כרכור לכפר קרע)
 
תכניות לימודים גמישות:
מסלולים של שנה עד 4 שנים
וקורסים נבחרים
 
"הסיפור שאדם מספר לעצמו על עצמו
אינו הראי של חייו. הוא מעצב את חייו"
 
מכון ברקאי מוכר כמוסד הכשרה בקטגוריה א'
ע"י האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי


 
 

טיפול זוגי ומשפחתי
במחיר מופחת
 
"האדם אינו הבעיה
הבעיה היא הבעיה"
 
לימודי טיפול זוגי ומשפחתי
להסמכה כמטפלת וכמדריכה.
ההרשמה - כעת
 
לימודי טיפול נרטיבי
ההרשמה - כעת
 
לימודים בתל אביב, באר שבע
ומנשה (בין כרכור לכפר קרע)
 
תכניות לימודים גמישות:
מסלולים של שנה עד 4 שנים
וקורסים נבחרים
 
"הסיפור שאדם מספר לעצמו על עצמו
אינו הראי של חייו. הוא מעצב את חייו"
 
מכון ברקאי מוכר כמוסד הכשרה בקטגוריה א'
ע"י האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי


 
חפש
phone6, phone, contact, telephone, support, call

072-33-80-515

תל אביב, באר שבע,
מ.א. מנשה - ובזום

טיפול זוגי במחיר מוזל

נשמח לעמוד לשירותכם:

מהו טיפול זוגי

טיפול זוגי הוא סוג של פסיכותרפיה שיכולה לעזור לזוגות לפתור בעיות איתם הם עשויים להתמודד. הטיפול משמש בדרך כלל זוגות שמתקשים במערכת היחסים שלהם ורוצים למצוא דרכים לשפר את מערכת היחסים שלהם.

לזוגות המעוניינים בטיפול זוגי תהיה הזדמנות לדבר על רגשותיהם, מחשבותיהם והתנהגויותיהם עם אדם שלישי אובייקטיבי הנקרא מטפל. לאחר מכן המטפל ישתמש במידע זה כבסיס לעזרה לבני הזוג להתמודד יחד עם בעיותיהם.

מי מוכשר לטפל במערכות יחסים

מטפל זוגי הוא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש שעוזר לזוגות לשפר את מערכות היחסים שלהם. מטפל זוגי עשוי להיקרא גם מטפל זוגי ומשפחתי. מטפלים זוגיים עברו הכשרה לעבודה עם כל סוגי הזוגות, החל מאלו שיוצאים טריים ועד לנשואים שנים רבות.

מטפלים זוגיים עובדים עם זוגות שנמצאים במצוקה ומתקשים לתקשר או לפתור את בעיותיהם בעצמם. הם עוזרים לזוגות הללו בכך שהם מלמדים אותם כיצד לתקשר ביעילות, עוזרים להם לזהות את שורש הבעיה ומתן פתרונות להתגברות על בעיות אלו.

האם כל אחד יכול להיות מטפל זוגי

האם כל אחד יכול להיות מטפל זוגי? התשובה היא כן. כל אחד יכול להיות מטפל זוגי אם יש לו את הכישורים וההכשרה הנכונים.

ישנן דרכים רבות ושונות להפוך למטפל זוגי. אתה יכול לקבל את התואר שלך בפסיכולוגיה או ייעוץ ולאחר מכן להשלים את ההכשרה הנדרשת כדי לקבל רישיון על ידי המדינה שבה אתה מתגורר. אתה יכול גם ללמוד בואניברסיטה לתואר שני בטיפול זוגי ומשפחתי ולהתמחות בעבודה זוגית.

איזה בעיות יכולות להיות בזוגיות

מערכת יחסים יכולה להיות מסובכת. לפעמים קשה לדעת אם אתה במקום הנכון או לא. למערכות יחסים יש עליות ומורדות אבל חשוב לדעת אם הטוב גובר על הרע. ישנן בעיות רבות ושונות שיכולות להתעורר בזוגיות, אך ישנן כאלו שנפוצות יותר מאחרות. חלק מהבעיות הללו כוללות: חוסר תקשורת, בגידה, בעיות אמון, קנאה ודעות שונות על מה שחשוב בחיים. ניתן לפתור בעיות אלו עם זמן ומאמץ משני השותפים. חשוב גם לזכור שבעיות אלו אולי אינן סימן לכך שמערכת היחסים שלכם נגמרה, אלא רק מהמורות בדרך.

 

במאמר "5 הבעיות הגדולות בזוגיות", מאת הפסיכולוג ד"ר ג'ון גוטמן, הוא דן בחמש בעיות שונות שיכולות להתעורר בזוגיות.

1. ביקורת: כאשר אחד מבני הזוג מבקר את השני על הפגמים או הטעויות שלו.

2. בוז: כאשר אחד מבני הזוג מרגיש נעלה על השני ומראה זאת באמצעות עלבונות או בוז.

3.התגוננות: כאשר אחד מבני הזוג הופך רגיש מדי לביקורת ומתפרץ בתירוצים או התקפות נגד.

4. סטונוולינג: זה קורה כאשר אחד מבני הזוג נסוג מוויכוח ומסרב לדבר עליו יותר, מה שעלול להוביל להתמוטטות בתקשורת בין בני הזוג ולהפוך את פתרון הסכסוכים לקשה או בלתי אפשרי.

5) סרקזם.

טיפול זוגי במחיר מופחת

טיפול זוגי יכול להיות שירות יקר. הרבה אנשים לא יכולים להרשות לעצמם את זה. בעקבות זה שחלק מהאנשים לא יוכלו לעמוד בעלות של טיפול זוגי מקצועי הם מסתמכים על סובסידיות מסוימות שיכולות להביא לכדי טיפול זוגי במחיר מופחת, או בשמו האחר - טיפול זוגי מסובסד.

טיפול זוגי מסובסד הוא שירות המעניק מפגשי ייעוץ זוגי בעלות נמוכה למי שהכי זקוק לו. זוהי דרך מצוינת עבור אנשים שזקוקים לשירות זה לשפר את חייהם ומערכות היחסים שלהם בעזרת מטפל.

היכן מתקיים טיפול זוגי במחיר מוזל

בעבר, טיפול זוגי היה אפשרי רק במרפאה או בבית חולים, אך כיום מטפלים רבים פותחים שיטות סבירות ונגישות יותר. בעיקרון היום טיפול זוגי יכול להתקיים בכל מקום שנוח לשני בני הזוג.

מפגשי טיפול זוגי במחיר מוזל יכולים להתקיים במגוון מקומות. יש זוגות שבוחרים לקיים את הפגישה בביתם, בעוד שאחרים בוחרים להיפגש בחלל משרדי פרטי. ישנם גם זוגות שמעדיפים לקיים את המפגש במיקום ציבורי יותר, כגון בית קפה או פארק.

הבחירה היכן מתקיים טיפול זוגי מבוססת בדרך כלל על ההעדפות של בני הזוג והמטפל שלהם.

האם בטיפול זוגי מסובסד הפרטים נשמרים בסודיות

חשוב למטפל לשמור על ברית טיפולית עם הלקוח שלו. המשמעות היא שהמטפל צריך להיות מסוגל לשמור על סודיות ולא לשתף מידע פרטי עם אף אחד אחר. מטפלים מחויבים לאתיקה מקצועית ולקודים של התנהגות המכתיבים את רמת הסודיות הנדרשת.

עם זאת, נציין כי ישנם חריגים לכלל זה בנסיבות מסוימות. לדוגמה, אם אחד הצדדים מהווה איום מיידי על עצמו או על בן או בת הזוג, ייתכן שהמטפל יצטרך לשבור את הסודיות על מנת להגן על הלקוח שלו מפני נזק.

מהו טיפול משפחתי

טיפול משפחתי הוא תהליך פסיכותרפויטי קצר מועד ממוקד מטרה, הכולל מטפל מקצועי ובני המשפחה. המטפל מסייע למשפחות לזהות בעיות ולהבין את תפקידיהן במערכת המשפחתית. טיפול משפחתי נמצא יעיל בטיפול במגוון רחב של בעיות נפשיות, כגון דיכאון, הפרעות חרדה, התעללות בילדים, סכסוכים זוגיים וגירושים.

מי מוכשר לבצע טיפול משפחתי

מטפל משפחתי הוא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש שעובד עם משפחות כדי לעזור להם להתגבר על בעיות אישיות ובין אישיות. מטפלים משפחתיים מאומנים לרוב בפסיכולוגיה קלינית, עבודה סוציאלית או ייעוץ. הם בדרך כלל מומחים בתחום של טיפול משפחתי.

סוגי טיפולים משפחתיים

ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולים משפחתיים, כל אחד עם מערך המטרות והיעדים שלו. ישנן שתי גישות עיקריות לטיפול משפחתי: מבנית ואסטרטגית. טיפול מבני מתמקד בפרט ובאופן שבו הם מתקשרים עם אחרים במערכת המשפחתית. גישות אסטרטגיות מתמקדות בבעיות ספציפיות שעלולות להתרחש במערכת המשפחתית, כגון התנהגות לא נכונה של ילד או התמכרות של הורה.

להלן כמה סוגים של טיפולים מבניים:

* טיפול משפחתי פרטני

* טיפול משפחתי מערכתי

* טיפול משפחתי במודל מעורב

* טיפול משפחתי זוגי

* טיפול משפחתי פונקציונלי

ישנם עוד סוגים רבים של טיפולים משפחתיים.

1. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)

2. טיפול בהתנהגות דיאלקטית (DBT)

3. טיפול במציאות

4. תורת המערכות

5. טיפול במערכות משפחתיות

** ישנה סבירות כי המטפל המשפחתי ישתמש לרוב בטכניקה הנקראת "פיסול משפחתי" כדי לעזור לבני המשפחה ליצור ייצוג חזותי של בעיותיהם ומטרותיהם.

טיפול משפחתי בגישה הנרטיבית

הגישה הנרטיבית לטיפול הינה שיטת טיפול בפסיכותרפיה הנחשבת לאחת היעילות ביותר לטיפולים משפחתיים וזוגיים. הטיפול מתמקד בקשר של המטופלים עם הסביבה שלהם ומכוון אותם לנרטיב חדש אשר יעניק להם כלים להתמודד עם מגוון קשיים רגשיים עם הסביבה שלהם. אנחנו במכון ברקאי מספקים טיפול משפחתי מסובסד עם מטפלים בעלי תארים מתקדמים המביאים איתם ניסיון של אלפי שעות טיפול בשיטה הנרטיבית. טיפול משפחתי מסובסד דרכנו יאפשר לכם להתחיל את הטיפול במחיר הוגן ומשתלם במיוחד.

יתרונות הטיפול המשפחתי

חלק מהיתרונות הרבים של טיפול משפחתי כוללים

- סביבה לא שיפוטית שבה כל בני המשפחה יכולים להתבטא בחופשיות

- מקום לדון בנושאים רגישים או חוויות קשות ללא חשש משיפוט, האשמה או ביקורת

- הזדמנות לבני המשפחה ללמוד על נקודות המבט ורגשותיו של זה בסביבה בטוחה.

טיפול משפחתי במחיר מוזל

מטפלים רבים מאמינים בטיפול משפחתי במחיר מופחת. הם מאמינים שטיפול משפחתי לא צריך להיות רק לאנשים שיכולים להרשות זאת לעצמם ושכולם צריכים ליהנות מהטיפול הזה. זה צריך להיות זמין לכל האנשים, ללא קשר למצבם הכלכלי.

טיפול משפחתי מסובסד

טיפול משפחתי מסובסד הוא צורת טיפול הניתנת למטופלים בעלות נמוכה או ללא עלות כאשר המשפחה אינה יכולה להרשות לעצמה לשלם עבור הטיפול בעצמה.

טיפול משפחתי מסובסד יכול להינתן במגוון מסגרות, כולל בתי חולים, מרפאות ובתי ספר. טיפול משפחתי במחיר מופחת יכול לכלול מפגשי ייעוץ אישיים וקבוצתיים, תוכניות חינוך הורים וקבוצות תמיכה.

כמה זמן נמשך טיפול משפחתי מסובסד

משך הפגישות של טיפול משפחתי יכול להשתנות בהתאם לסוג הבעיה או הבעיות איתה המשפחה מתמודדת. ייתכן שידרשו כמה מפגשים עד שתבינו מה קורה במשפחה ואיך לתקן את זה. מצד שני, אם עברתם טיפול כבר זמן מה ודברים לא השתנו, סביר להניח שהמטפל שלכם ימליץ על טיפול אינטנסיבי יותר או יפנה אתכם למישהו אחר שיכול לעזור. טיפול משפחתי סטנדרטי נע בין 10 עד 15 מפגשים. משך הזמן של טיפול משפחתי נע בדרך כלל בין 45-60 דקות.

איך יודעים שהטיפול נגמר והבעיה נפתרה

ישנן דרכים רבות לדעת שהטיפול המשפחתי הסתיים. דרך אחת היא כאשר חל שינוי משמעותי בדינמיקה המשפחתית.

דרך נוספת לדעת שהטיפול המשפחתי הגיע לסיומו היא כאשר בני המשפחה מסכימים שהם השיגו את מה שהם רצו לעשות, או כשהם מגיעים לנקודת קיפאון.

בנוסף אשפר להבין שטיפול משפחתי נגמר כאשר בני המשפחה מסוגלים לקחת אחריות על המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלהם. על מנת להבין שהטיפול המשפחתי הסתיים, עלינו לשים לב לגורמים הבאים:

-מידת השינוי במערכת המשפחתית

-מידת השינוי בכל חבר משפחה

-מידת השינוי ביחסים בין החברים

-מידת השינוי באיכות התקשורת בין חברי המשפחה

-מידת השינוי ברמת שביעות הרצון של כל חבר משפחה מעצמו

האם בטיפול משפחתי במחיר מוזל הפרטים נשמרים בסודיות

בטיפול משפחתי פרטי ישנה חשיבות עליונה לפרטיות בני המשפחה. בהתחשב בכך, לרוב המטפל ישמור בסודיות את כל המידע על המשפחה ומפגשי הטיפול שלהם. פרט למקרים בהם בן בית מסוים מהווה איום לעצמו על לאחרים ולכן יהיה מחויב המטפל לפנות לגורמים הרלוונטים המטפלים בנושא.

קביעת פגישה לטיפול זוגי או משפחתי

מעוניינים לקבוע פגישה לטיפול משפחתי או זוגי? רוצים להתחיל בתהליך טיפולי מקצועי? זה הזמן לפנות למכון שלנו ולתאם פגישה עם הצוות שלנו ביום ובשעה המתאימים ביותר לכם. הטיפולים הקליניים שלנו יאפשרו לכם לפתוח דף חדש ביחסים שלכם עם האחים, ההורים, בני הזוג ועם הילדים שלכם. באמצעות כלים טיפוליים מקצועיים בשיטת הטיפול הנרטיבית, תוכלו להתמודד עם מגוון קשיים רגשיים ביחסים עם הסביבה שלכם ועם עצמכם.

לסיכום - בין אם אתם מתעניינים בטיפול זוגי במחיר מופחת או טיפול משפחתי במחיר מוזל אתם מוזמנים לפנות למכון ברקאי ולקבוע מפגשי טיפול משפחתי במחיר מופחת או מפגשי טיפול זוגי במחיר מוזל. 

לפרטים על לימודי טיפול זוגי ומשפחתי לחצו על הלינק 

 

 

 

 

לימודי טיפול זוגי
  •  

    מרכז הכשרה
    וקליניקה ראשית:

    מכון ברקאי, בניין שער הסיטי,
    רח' שארית ישראל 37, תל אביב
    (קומה 4)
    טלפון: 072-33-80-515
    אימייל:
    barcai@barcai.co.il

    קליניקות נוספות:
    גבעתיים, גדרה, הרצליה, חדרה, סביון, רחובות, רמת גן, רעננה
     

    אנחנו כאן עבורך
    מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:
     


    מכון ברקאי - מרכז להכשרת מטפלים זוגיים, משפחתיים ונרטיביים   |  מרכז קליני לטיפול זוגי, משפחתי ופרטני