טיפול זוגי ומשפחתי
במחיר מופחת
 
"האדם אינו הבעיה
הבעיה היא הבעיה"
 
לימודי טיפול זוגי ומשפחתי
להסמכה כמטפלת וכמדריכה.
ההרשמה - כעת
 
לימודי טיפול נרטיבי
ההרשמה - כעת
 
לימודים בתל אביב, באר שבע
ומנשה (בין כרכור לכפר קרע)
 
תכניות לימודים גמישות:
מסלולים של שנה עד 4 שנים
וקורסים נבחרים
 
"הסיפור שאדם מספר לעצמו על עצמו
אינו הראי של חייו. הוא מעצב את חייו"
 
מכון ברקאי מוכר כמוסד הכשרה בקטגוריה א'
ע"י האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי


 
 

טיפול זוגי ומשפחתי
במחיר מופחת
 
"האדם אינו הבעיה
הבעיה היא הבעיה"
 
לימודי טיפול זוגי ומשפחתי
להסמכה כמטפלת וכמדריכה.
ההרשמה - כעת
 
לימודי טיפול נרטיבי
ההרשמה - כעת
 
לימודים בתל אביב, באר שבע
ומנשה (בין כרכור לכפר קרע)
 
תכניות לימודים גמישות:
מסלולים של שנה עד 4 שנים
וקורסים נבחרים
 
"הסיפור שאדם מספר לעצמו על עצמו
אינו הראי של חייו. הוא מעצב את חייו"
 
מכון ברקאי מוכר כמוסד הכשרה בקטגוריה א'
ע"י האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי


 
חפש
phone6, phone, contact, telephone, support, call

072-33-80-515

תל אביב, באר שבע,
מ.א. מנשה - ובזום

דף הבית >> קורסים >> לימודי טיפול נרטיבי
על הגישה הנרטיבית:
הגישה הנרטיבית הינה גישה טיפולית שפותחה על ידי מייקל ווייט ז"ל מאוסטרליה ודייוויד אפסטון מניו זילנד. הגישה מבוססת על רעיונות פוסט-סטרוקטורליים, הקוראים תגר על תפיסה חד מימדית של זהות ועל השפעות של כוח נורמטיבי. גישה זו שמה במרכז את האדם כמוביל את חייו עפ"י הידע, הכוונות והייחודיות שלו, ערכיו, מחויבויותיו, חלומותיו ושאיפותיו.

הגישה רואה ביחסים מוקד השפעה מרכזי על האדם ומכירה בחשיבותם בטיפול. היא מכירה בהשפעות של נורמות חברתיות, תרבותיות, משפחתיות ושל היסטוריה על חיי אנשים ומאפשרת בחינה של עמדת האדם (גם של הזוג, המשפחה, הקהילה) השיחות הטיפוליות עוזרות לאדם לבחון את הקשיים בחייו ואת השפעותיהם לצד הבנה והכרה בדרך המועדפת על ידו להובלת חייו, באופן שיאפשר להרחיב דרך זו. הגישה רואה ביחסים מוקד השפעה מרכזי על האדם ומכירה בחשיבותם בטיפול. הגישה מכירה בהשפעות של  נורמות חברתיות, תרבותיות, משפחתיות ושל היסטוריה על חיי אנשים ומאפשרת בחינת עמדת האדם (וגם של הזוג, המשפחה, הקהילה) ובחירת דרכו. לרעיונות אלה השפעה רחבה על דרכי הטיפול, על המקום של המטפל ועל בחירת המשתתפים בטיפול.
מכון ברקאי מקיים מאז שנת 1990 קשר הדוק עם מרכז דלוויץ' – המרכז לטיפול נרטיבי מיסודם של שריל ווייט ומייקל ווייט ז"ל באדלייד שבאוסטרליה ועם מטפלים רבים מהקהילה הנרטיבית.

מאז שנת 1990 ועד פטירתו בטרם עת ב-2008, הגיע מייקל ווייט לישראל אחת לשנתיים כאורח המכון. בביקוריו אלו שיתף והעשיר את אנשי המקצוע בארץ בידע שלו, בהרצאות רבות משתתפים ובסדנאות אינטנסיביות. מייקל ווייט ז"ל תרם לנו, לימד אותנו והשפיע עלינו באופן אישי, אנושי ומקצועי, ודרכי החשיבה, ההתייחסות והידע שרכשנו ממנו ממשיכים להתקיים ולהתפתח בחיינו ובעבודתנו. הקשר ההדוק עם מרכז דלוויץ' מיסודם של מייקל ווייט נמשך מאד ועד היום לצד קשרים חמים עם הקהילה הנרטיבית בארץ ובעולם.

בנוסף למייקל ווייט ז"ל, מתארחים במכון גם דייוויד אפסטון מניו-זילנד, ג'יל פרידמן וג'ין קומבס משיקגו, שריל ווייט ודייוויד דנבורו ממרכז דלוויץ' באדלייד,אוסטרליה, שונה ראסל ומאגי קרי מהמרכז לפרקטיקות נרטיביות באדלייד, אוסטרליה. השיח עימם ועם מורים נוספים של תכניות בינלאומיות למטפלים נרטיביים ממשיך להתקיים ומהווה עבורנו מקור חשוב להשראה כמטפלים, מורים ומדריכים. המטפלים במכון מלמדים בסדנאות ובכנסים נרטיביים ישראלים ובינלאומיים ומשתתפות בוועדה המייעצת לביטאון The International Narrative Therapy & Community Work”, היוצא לאור מטעם מרכז דלוויץ'.
 
טיפול נרטיבי רמה 1 

טיפול נרטיבי רמה 2

עבודה נרטיבית עם ילדים

טיפול נרטיבי בהשפעות טראומה, שכול ואבל

מיינדפולנס Mindfulness  וחשיבה נרטיבית

פרקטיקום בדגש נרטיבי

סמינר מתקדם ללימוד סוגיות ייחודיות של הדרכה על הדרכה בטיפול משפחתי

לימודי טיפול נרטיבי

ניתן ללמוד כל קורס בפני עצמו, או לבחור במסלול הנרטיבי המובנה (הקלק כאן) ולזכות בהנחת-מסלול על שכר הלימוד.

"האדם אינו הבעיה, הבעיה היא הבעיה"
מייקל ווייט ז"ל ודייוויד אפסטון, אבות הגישה הנרטיבית.
 
לימודי טיפול נרטיבי

מהו טיפול נרטיבי

טיפול נרטיבי הוא סוג של טיפול המסייע למטופלים להבין את סיפור חייהם. זה מבוסס על האמונה שאנשים יכולים להירפא מעברם על ידי יצירת נרטיב חדש לעצמם, למען עתיד טוב יותר עבורם.

טיפול נרטיבי יכול להועיל לאנשים שחוו טראומה, התעללות או הזנחה בילדותם. זה יכול לעזור גם למי שמרגיש תקוע בנישואים או קריירה לא מאושרים, או נאבקים בהתמכרות או דיכאון.

תהליך הטיפול הנרטיבי

המטפל שעבר הכשרה בטיפול נרטיבי עשוי לבקש מהמטופל לספר לו סיפור אהוב מילדותו, למשל. מסיפור זה, הוא או היא יכולים ללמוד איזה סוג של אירועים הם משמעותיים למטופל ואיזה סוג של מסרים מועברים דרך אותם אירועים. המטפל עשוי גם לבקש מהמטופל לספר לו סיפור מעברו הקרוב שהיה קשה עבורו.

לעתים, יבקש המטפל מהמטופל לשקול מה הוא היה רוצה לשנות בסיפור שלו ואז לעזור לו ליצור סוף חלופי. הסוף החדש הזה צריך להיות יותר חיובי ומלא תקווה מהמקורי.

טיפול נרטיבי בדיכאון

דיכאון הוא הפרעה נפשית המאופיינת בתחושות של עצב, ריקנות, חוסר תקווה ואובדן עניין בפעילויות. דיכאון יכול להיגרם משילוב של גורמים גנטיים, ביולוגיים וסביבתיים.

ישנם טיפולים רבים ושונים לדיכאון המשתנים בהתאם לחומרת התסמינים. הטיפולים הנפוצים ביותר הם פסיכותרפיה, תרופות ושינויים באורח החיים.

הטיפול הנרטיבי בדיכאון הוא סוג של פסיכותרפיה המשתמשת בנרטיבים כאמצעי לריפוי מדיכאון. ניתן להשתמש בנרטיבים בדרכים שונות כגון סיפורים על עצמך או על בני משפחה או קריאת סיפורים מאנשים אחרים שחוו חוויות דומות.

בנוסף, הטיפול הנרטיבי בדיכאון מתמקד בחוויה הרגשית של המטופלים על מנת לעזור להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. הטיפול עוזר למטופלים להבין את הסיפורים שלהם וכיצד הם משפיעים על בריאותם הנפשית, מה שעוזר להם להרגיש בטוחים יותר כאשר הם מנסים להילחם בדיכאון שלהם.

טיפול נרטיבי לילדים

בטיפול נרטיבי משתמשים כדי לעזור לילדים ולמתבגרים להתגבר על חוויות טראומטיות.

בטיפול נרטיבי לילדים, מעודדים ילדים לספר סיפורים על עצמם כדי לחקור מי הם כפרטים. תהליך זה יכול לעזור לילדים להבין איך הם מרגישים לגבי עצמם וכיצד הם רוצים שיתייחסו אליהם.

המטרה העיקרית של הטיפול הנרטיבי לילדים היא שהילדים יכירו בכך שהם לא לבד בהתמודדויות שלהם, ושישנם אנשים אחרים שעברו התמודדויות דומות לפניהם.

הכשרה בטיפול נרטיבי

ישנם מקומות רבים ושונים בהם ניתן ללמוד טיפול נרטיבי כמו קורס (מקוון או פרונטלי) או על ידי השתתפות בסדנאות או סמינרים, אך כאן נעבור קורס מורחב בן 14 מפגשים. הקורס הוא לאנשים המעוניינים להעמיק את הידע בתחום.

טכניקות לטיפול נרטיבי

יש מגוון של טכניקות הכשרה בטיפול נרטיבי ותרגילים המשמשים בטיפול כדי לעזור לאנשים לרפא ולעבור על פני סיפור בעייתי. כמה מהטכניקות הנפוצות ביותר כוללות את הדברים הבאים.

החצנה - היא חיבור סיפור חייהם המאפשר לאנשים להתבונן בעצמם. זה עוזר ליצור מרחק בין הפרט לבעיות שלו, מה שנקרא החצנה. המרחק הזה מאפשר לאנשים להתמקד טוב יותר בשינוי התנהגויות לא רצויות. כשאנשים מתרגלים החצנה, הם מקבלים הזדמנות לראות שהם מסוגלים ובעלי עוצמה לשנות.

פירוק - או במילה אחרת - דקונסטרוקציה, משמשת כדי לעזור לאנשים להשיג בהירות בסיפורים שלהם. כשסיפור בעייתי מרגיש כאילו הוא קיים כבר הרבה זמן, אנשים עלולים להשתמש בהצהרות כלליות ולהתבלבל בסיפורים שלהם. מטפל נרטיבי יעבוד עם הפרט כדי לפרק את הסיפור שלו לחלקים קטנים יותר, להבהיר את הבעיה ולהפוך אותה לנגישה יותר.

תוצאות ייחודיות - כשסיפור מרגיש קונקרטי, כאילו הוא לעולם לא יכול להשתנות. אנשים יכולים להיתקע מאוד בסיפור שלהם ולאפשר לו להשפיע על כמה תחומים בחייהם, להשפיע על קבלת החלטות, התנהגויות, חוויות ומערכות יחסים.

למי מתאים לעבור לימודי טיפול נרטיבי

לימודי טיפול נרטיבי מיועד למי שמעוניין לשלב את הגישה הנרטיבית במסגרת עבודתם השוטפת. הכשרה בטיפול נרטיבי יכולה להתאים למטפלים מתחומי הריפוי והחינוך כמו עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, יועצים, מדריכים ומטפלים למיניהם. 

  •  

    מרכז הכשרה
    וקליניקה ראשית:

    מכון ברקאי, בניין שער הסיטי,
    רח' שארית ישראל 37, תל אביב
    (קומה 4)
    טלפון: 072-33-80-515
    אימייל:
    barcai@barcai.co.il

    קליניקות נוספות:
    גבעתיים, גדרה, הרצליה, חדרה, סביון, רחובות, רמת גן, רעננה
     

    אנחנו כאן עבורך
    מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:
     


    מכון ברקאי - מרכז להכשרת מטפלים זוגיים, משפחתיים ונרטיביים   |  מרכז קליני לטיפול זוגי, משפחתי ופרטני